Hur du får långt hår

Direktlänk / Johanna tipsar / Kommentarer (0)
Skrivet: 2011-11-10 Klockan: 12:05:00


Hur ofta behöver man klippa sig? 

Hur ofta man behöver klippa sig beror helt på frisyr och form. Men man brukar räknar var 6- 8 vecka. Det är viktigt att man klipper sitt slitna hår ofta om man vill få långt hår. Just för att man få klippa lite och oftare eftersom om man låter håret vara slitet kommer man tillslut få klippa ännu mer än man tänkt sig för de kluvna topparna dela håret längre och längre upp. Man kan känna igen ett slitet hår genom att toppen är kluven eller att de är en vit knopp på hårstråts yttersta kant. 


Att tänka på för er som vill ha långt hår!
* klipp håret ofta och lite
* borsta håret varje dag med en svinborste (finns att köpa hos bland annat oss på Etage, Karlskrona eler i vissa skönhets butiker.
* Om det är tillräckligt långt- fläta håret när du ska sova.
* Sköt de väl med rätt shampo och balsam för just ditt hår. ex. ett slitet och blekt hår som vart med länge behöver byggas upp. Protein är en byggnadsten och finns i bland annat biolages, forthe shampoo o balsam- finns att köpa hos oss på Etage.
* En bra inpackning för att vårda håret och det är viktigt vilken inpackning du väljer. Hos oss ha vi ett brett utbud. Kom in så ta vi oss en titt på ditt hår och se vad just ditt hår behöver.
Kom ihåg att platta och locka håret sliter mycket på kvalitet och är det ngt man vill göra få man vara noga med att ha ett bra värmeskydd som skyddar och bygger upp ditt hår
Tips och råd är tagna direkt från Etage.blogg.se
Det enda jag gör av detta är att göra en inpackning en gång i veckan. Ibland använder jag också värmeskydd. Men inte så ofta som jag önskar att jag gjorde. Jag borstar aldrig mitt hår utan jag "kammar" igenom det med fingrarna bara. Så för mig så behövs inte dessa tipsen. Men det kanske hjälper någon av er som vill ha långt hår. (Jag har redan tillräckligt) ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0