pancakes

Direktlänk / Mat/Recept / Kommentarer (0)
Skrivet: 2011-07-06 Klockan: 14:50:27
Fick för mig att göra pannkakor till lunch idag. Som jag har skrivit en gång tidigare så är jag helt kass på att göra pannkakor och omelett (när man ska vända på steken och sånt), det har lixom inte funkat. Men idag lyckades jag kanonbra med mina pannkakor. Det blev till och med några över. (y)

Detta receptet hittade jag i en tidning:
• 1,5 dl vetemjöl
• 1 tsk salt
• 3 dl mjölk
• 2 ägg
• smör (att steka i)
Blanda mjölet och saltet. Vispa sen ner mjölken och äggen.
Låt det gärna stå och svälla i 30 minuter. Stek sedan smeten i pannan.

-Jag orkade inte vänta i 30 min så jag lät det stå mellan 15-20 ist och dem blev rätt så goda. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0