Johanna tipsar - Mascara

Direktlänk / Johanna tipsar / Kommentarer (0)
Skrivet: 2011-01-11 Klockan: 19:31:05

MAX FACTOR MASTERPECE BEYOND LENGTH

Detta är min första mascara som jag började använda och gillade väldigt mycket då. Det är en bra "första mascara". Jag minns inte riktigt alla för- och nackdelar med den, men ett par har jag.
Den är rätt diskret, inte så långa ögonfransar. Den håller ungefär lite längre än halva dagen innan den kan börja smula lite. Lite kul med två färger.
Resultat: Bra "första mascara" för att den är lite diskret men ändå att det syns. Kan vara kul till festen med lite guld på fransarna.

Maybelline LASH STILETTO

En mascara som jag inte alls gillade. Borsten känns inte bra och den smular efter bara några timmar. Den ger ioförsig långa fransar. Om du använder denna plus en annan mascara över, tex nedanstående mascara, kan den bli något bättre.
Resultat: Inte bra i sig. Pga den dåliga borsten och att den smular efter några timmar. Går dock att fixa till lite grann.
 
Maybelline DEFINE-A-LASH

En bra och lätt mascara som håller iprincip hela dagen. Klumpfri och stabil, smal borste. Lätt att applicear på fransarna. Du får en hyfsad bra "böjning" på fransarna av borsten.
Resultat: Långa ögonfransar som är lätt ifyllda i svart som håller nästan hela dagen.

Maybellinne the COLOSSAL VOLUM EXPRESS

En mycket bra mascara som jag använder just nu. Håller hela dagen. Klumpfri och stabil, tjock borste. Ger relativt mycket volum, tjocka ögonfransar. Till en början drygt med en så kraftig borste när jag använt de förra med smal. Jag har vant mig nu. STORT plus: Att den inte löser sig så snabbt när den kommer i kontakt med vatten.
Rseultat: Mycket bra. Snygg och neutral, fransarna får en lagom längd. Perfekt till vardags, skolan/arbetet.

Maybelline the FALSIES VOLUM EXPRESS BLACK DRAMA

En snygg och fin mascara. Ger en snygg form på fransarna med den böjda och normaltjocka, stabila borsten. Den håller så länge den inte kommer i kontakt med vatten. (Minsta droppe ger en svart prick/rand under ögat.) Klumpfri och gör att fransarna blir långa och fina med bra volum.
Resultat: Jag gillar verkligen resultatet. Men pga att den så lätt rinner är det inte lika kul att använda den. Tips är ju att inte använda den en regnig eller känslosam dag. ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0